KFC World Hunger Relief 2012

Lautan ungu,,

 

Setelah beberapa kali diadakan, baharu tahun ini aku berpeluang untuk menyertainya. Tahun-tahun yang lampau, hujung minggu sentiasa penuh dengan kerja. Sebelum menyertai program berjalan entah berapa kilometer ini aku sendiri sangsi laratkah, ada kudratkah nak berjalan tanpa ada peluang untuk mempersiapkan diri dari segi fizikal dan mental?

Sabtu lalu, selepas sekolah berakhir, Hadi bercadang untuk terus ke Putrajaya. Dia sudah 4 kali menyertai program seumpama ini. Jadi katanya kami perlu sampai awal untuk mengambil baju, mudah letak kereta dan lain-lain alasan. Aku pula belum makan satu apa pun dari pagi. Aku mohon makan dahulu. Kami makan nasi ayam yang super sedap di hadapan bangunan LBS Sungai Way. Selepas itu baharulah kami bertolak ke Putrajaya dan saing sama Fariq dan Yana.

Kami sampai sangat awal di Putrajaya. Lepas mengambil t-shirt, ada lebih kurang 3 jam waktu tersisa sebelum larian bermula. Sudahnya kami membuang masa di Alamanda. Nampaknya, ramai pejalan-pejalan kaki lain mengambil langkah yang sama. Setiap sudut Alamanda, penuh dengan makhluk berbaju ungu. Disebabkan hari ini hari lahir Fariq, kami semua menyambutnya di Superstar. Kemudian kami patah balik ke Istana Kehakiman. Mujur cadangan untuk membatalkan aktiviti berjalan seperti menonton wayang tergendala. Kalau tak, tak menepati sasaran aktiviti hujung minggu aku kala itu.

Mini Groupie Fuzzy..

 

Di sana kami berjumpa Kimi dan isteri bersama rakan-rakannya yang lain. Aku sangat seronok sebab selain beraktiviti, seolah perjumpaan kecil Groupie Fuzzy sedang berlangsung. Apabila belon dilepaskan, kami mulai berjalan beramai-ramai. Sesungguhnya orang sangat ramai..Lautan ungu membanjiri laluan sepanjang Istana Kehakiman. Sampaikan aku berpisah dengan rakan-rakan yang lain.

Penatnya jangan cakap…Tapi aku tekad tak mahu berhenti. Sekali mula berhenti alamat aku akan sentiasa berhenti dan lambatlah sampai kembali ke garisan penamat. Sempat aku pesan pada Hadi, apa jadi pun dia kena pastikan aku terus berjalan dan pegang tangan aku kalau aku mulai menjadi badak semput jumanji. Bukan setakat berpeluh, berlecah sudah tangan kami. Yang penting, jangan berhenti. Kalau orang yang lebih berusia boleh jalan dengan gagah, inikan aku yang masih belia 🙂

I made it!

 

Hampir satu jam berjalan, akhirnya aku sampai di garisan penamat. Perasaannya sangat indah…Sudahlah kala itu senja menyonsong malam. Dapatlah sekeping sijil dan bergambar dengan Vanidah Imran. Ohai, dia super jelita…jelita ya amat! Secara peribadi aku bangga dapat berjalan sebegini untuk tujuan amal. Aku tak punya harta yang banyak untuk disedekahkan. Jika dengan sedikit sumbangan penyertaan dapat memberi makan satu mulut pun aku sudah rasa sebesar rahmat.

Ohai, Vanidah Imran..

 

Pasca berjalan, badan terasa macam kena pukul. Sakit belaka sampaikan nak berjalan ke kereta pun terasa malas. Ingin sahaja aku minta diheret tapi mengenangkan Hadi pun tak kurang sengsaranya, aku teruskan juga ke kereta. Sebelum balik, Hadi mahu makan burger bakar. Aku ikutkan sahaja sebab aku dah tak larat.

Hahaha..sempat bergambar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 Replies to “KFC World Hunger Relief 2012”

  1. Salam ,ciku pun ada gak ikut world hunger relief 2012 , walk for charity putrajaya ni pada 6/10 tu ..tk sempat lg nak wat entry..hihi..anyway i like ur statement :-
    ” Secara peribadi aku bangga dapat berjalan sebegini untuk tujuan amal. Aku tak punya harta yang banyak untuk disedekahkan. Jika dengan sedikit sumbangan penyertaan dapat memberi makan satu mulut pun aku sudah rasa sebesar rahmat.”
    dan kita juga dapat beriadah kan kan..hihi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *