Yeay, Menang Twitter Contest #NestleWWD

Pada 28 Oktober lepas selain menyertai World Walking Day 2012 aku juga turut menyertai twitter contest yang dianjurkan. Berbekalkan hashtag #NestleWWD ribuan twit dihantar oleh peserta seluruh negara. Inilah pertama kali aku menang pertandingan seumpama ini dan perasaannya sangat indah. Indah sebab selalu masuk tak pernahnya dipilih sebagai pemenang. Lebih indah, 20 twit dipilih dan pemenang mendapat baucer Giant sejumlah RM 200. Indah niannya lagi selain aku, Hadi pun menang juga!

Bulan Disember, dalam keadaan gaji belum masuk dan semput kewangan, baucer RM 400 memang satu nikmat. Makanya semalam sempat kami membeli barangan dapur. Sudah sebulan lebih aku tidak kerap memasak dan membeli barang kerana ada tikus durjana dalam premis rumah kami.

Selepas membeli-belah, Hadi membantu aku menyusun barangan yang dibeli kerana aku memang sudah tahap semput. Menunjuk-nunjuk saja lagak bos besar. Kemudian aku minta dia memasang perangkap tikus. Dan pagi tadi tikus itu sudah selamat pun berkenalan dengan kucing milik rumah bawah.

Ok, abaikan itu. Kesimpulannya aku sangat berterima kasih kepada pihak menganjur iaitu Nestle kerana memilih kami berdua sebagai pemenang. Ia melengkapkan kisah epik dalam kehidupan rumahtangga kami.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *