Topaz : Ekau Cahaya Hidup Den..

Orang Mesir percaya bahwa topaz diwarnai dengan cahaya keemasan Dewa Matahari Ra perkasa. Hal ini membuat topaz jimat yang sangat kuat yang melindungi umat beriman terhadap bahaya.Orang Yunani percaya kekuatan supranatural topaz untuk meningkatkan kekuatan dan membuat pemakainya tak terlihat di saat darurat. Topaz itu juga mengatakan untuk mengubah warna dengan adanya keracunan makanan atau minuman. Kekuatan mistik yang kuratif berubah dengan fase bulan. Dikatakan untuk menyembuhkan insomnia, asma, dan perdarahan.

Info diambil dari laman ini.

Ya…Topaz. Batu permata yang dikatakan memberi kebaikan kepada aku oleh seorang Masterji satu masa dahulu. Tapi ia tidak aku pedulikan sangat kerana aku percaya pada qada dan qadar. Tapi cahayanya memang terang berkilau dan memukau mata.

Kerana itu aku katakan tadi dalam status FB aku yang Hadi adalah bulan lampu lilin kalimantang pelita muka nyonya penunu bunsen dan apa juga yang membawa cahaya dalam hidup aku. Dia masuk dalam kategori Topaz..

Sekarang hanya perlu bertenang, berdoa dan berdisiplin untuk menjadikan kehidupan masa depan kami separa lengkap dalam keadaan 12 tahun sudah lamanya kami membaja kasih sayang. Jujurnya aku sangat gembira hari ini. Aku terasa nampak cahaya – hakikatnya matahari petang tadi sangat benderang sampai aku migrain dan tidur separuh siang.

Aku yakin aku menemukan satu alam yang indah untuk kami lalui sedikit masa nanti…Insyaallah 🙂

 

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Author: akusangpenerbit

I'm a TV producer and full-time dreamer..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *