Sudoku : Akhirnya…

image

Semalam aku membeli buku di atas. Harapannya sedikit tinggi moga-moga aku faham interpretasi sebenar permainan Sudoku. Sementara menanti seseorang aku cuba menyelesaikan/mencuba mengisi petak-petak kosong dengan sedikit pencerahan yang diberi oleh pelbagai pihak.

Setengah jam pertama sahaja aku rasa macam nak lemparkan buku itu ke lombong. Untuk mencuba set yang baru hanya akan menyebabkan aku kerja melompat-lompat dan terbengkalai. Jika aku bermula begitu ia akan menjadi satu tabiat yang tidak murni.

Balik dari perjumpaan semalam lewat satu pagi, aku gagahkan juga meneruskan usaha menyelesaikan set pertama. Masih gagal sampai tiga pagi. Sudahlah jam 630 pagi aku harus bangun kerana ada kuliah. Lebih kronik, sampai dalam mimpi pun terbawa sama usaha itu.

Setelah 3 kali aku memadam- mencuba ia selesai juga. Hampir 16 jam! Jika memandu dari Kuala Lumpur pun boleh sampai Koh Samui.

Aku berbesar hati in fact sedikit bangga. Aku yakini usaha tangga kejayaan, jangan mengalah dan rempuh sampai roboh. Benda-benda kecil seperti inilah yang membuatkan hidup aku bermakna. Cherish every moment..

Tahniah badak, Abby!!

image

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *