Semuanya Sebab Nak Bermadu…

madu

CERITA 1

Dalam perjalanan pulang ke rumah, seorang ayah bertanya kepada anak lelakinya yang berusia 7 tahun…

Ayah : “Adik faham tak kuliah yang ustaz sampaikan di masjid tadi?”. Anak : “Faham..ayah..”
Ayah : “Apa yang adik faham?”
Anak : ” Ustaz tadi kata.. seorang anak wajib lebih mengutamakan ibunya daripada ayahnya”.
Ayah : ” Selepas tu? “
Anak : ” Ibunya “
Ayah : ” Selepas tu? “
Anak : ” Ibunya “
Ayah : ” Selepas tu? “
Anak : ” Selepas tu barulah bapanya “

Ayah : ” Jadi berapa ibunya? “
Anak : ” Tiga “
Ayah : ” …dan berapa bapanya? “
Anak : ” Satu “

Ayah : ” Adik ada berapa ibu? “
Anak : ” Satu “
Ayah : ” jadi adik kurang berapa lagi ibu? “
Anak : ” Kurang lagi dua “
Ayah : ” Haa… Kalau macam tu, sampai rumah nanti cakap dengan ibu macam tu ye…”

 

CERITA 2

Ini jawaban ibunya: 

Seorang anak menghampiri ibunya yg sedang memasak di dapur.

Anak: Ibu, tadi kata ayah, seharusnya aku punya tiga ibu, karena sekarang baru satu, jadi masih kurang dua.

Ibu: Nak, kamu tau ini sayur apa?

Anak: Terung, Bu.

Ibu: Bagaimana caranya agar satu terung ini bisa dinikmati oleh tiga orang?

Anak: Dipotong tiga Bu.

Ibu: Anak pintar. Nanti kamu bagitau ayahmu ya…

 

CERITA 3

Jawapan bapa:-

Bapa : terung memang la perlu dikerat kerat.. Cuba kamu fikir kepala paip di kamar mandi ada berapa?
Anak : satu ayah.
Bapa: berapa orang yang boleh gunakkan?
Anak: ramai orang ayah..
Bapa : haa nanti kau shakap kat ibumu..
Anak : kadang2 kakak kat sebelah pun suka tumpang paip kat rumah kite ayah.. Dia tumpang kumur2..

CERITA 4

Anak: bapak…ibu bilang harus dipotong terungnya kalu mau dinikmati oleh 4org bapak…agar semua dpt nikmati…gimana bapak?
Bapak: kamu makan apa itu?
Anak: aiskrim pak…
Bapak: kalu aiskrim kamu dipotong 4…kamu suka nggak?
Anak: wahhh…rugi saya pak…
Bapak: makanya…aiskrim kamu jd pendek bukan? Sedap pendek atau sedap yg panjang?
Anak: yaaa benarrrr…yg panjang lagi enak pak…
Bapak: makanya….harus dikongsi…bukan dipotong dehhh..benar ngaakkkk….??
Anak: benar pakk…saya kasitau ibu skrg pak….
(Berlari menuju ke ibu)
Bapak: …..senyum…..
Ada sambngan lg ni…
Anak: pak…mak…mari sini jup
Bapa ngan berlari bjumpa si anak… 
Bapa&ibu: napa nak?
Anak: pak & mak blh cakap sendiri dh… Sy dh penat berlari jd org tgh….

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Author: akusangpenerbit

I'm a TV producer and full-time dreamer..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *