SBPA…Dalam Keterpaksaan..

image

Hampir seminggu aku membiarkan kekecohan SBPA berlalu dan menjadi pemerhati bebas. PM kata macam tu,CUEPACS kata macam ni..JPA aku tak tahu kata apa..Sejak tak masuk pejabat nie,aku hanya ambil tahu yang mana munasabah aje.

Ok…to sign or not to sign. Bukan satu benda yang mudah aku buat tadi. Sebelum aku sign,aku nak juga tahu apa yang aku sign. Setelah diterangkan dan mengambil kira aku hanya timun,sign ajelah. Tapi terkejut badak jugak bila aku nak sign pencen 60 tahun. Hidup lagi ke tidak? Walaupun aku nak opsyen aje umur 56 nanti..Akhirnya aku sign jugak..apa pilihan yang ada? Silap-silap by the time aku nak pencen nanti dikhabarkan pula dalam mana-mana bajet kakitangan kerajaan boleh kerja sampai mati. 

Buatlah macam mana pun..saya yang menurut perintah. Kalau tak buat macam-macam kata tak enak dilempar tadi. Tapi kalau sistem HRMIS macam celaka takde siapa nak peduli. Aku dah 5 tahun kawin pun status tak ubah lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Author: akusangpenerbit

I'm a TV producer and full-time dreamer..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *