Radio Baru…

image

Selepas kelas tamat, beberapa rakan kelas bersetuju melepak di Empire Shopping Gallery. Aku memang tak kisah ke sini sebab kebetulan Sony ada buat jualan gudang. Hajat hati memang nak beli radio..

Oleh kerana sangat kelaparan,kami melepak di Madam Kwan. Lebih setahun aku tak makan di sini. Dalam kepala otak dah terbayang foo yong eggs dan sambal ikan bilis. Aku tak tahu kami sembang apa semasa menanti makanan tiba. Itulah lazim bila keroncong sedang bertali rebab. Yang aku ingat asyik makanan Kak Ros sampai dulu!

Lepas makan, dengan gigihnya kami mencari kedai Sony. Takde potensi jualan gudang langsung. Macam kedai lepas kena zakat dengan Sadiq Segaraga pun ada. Pekerja kedai kemudian memaklumkan lokasi jualan gudang di ruang masuk Empire rupanya.

Terpaksalah misi mencari dan berjalan dalam keadaan kenyang bentak. Ingatkan segudang besar tempat jualan gudang tu. Adalah satu khemah separa tutup seolah jualan barang curi pun ada. Dengan hujan renyai dan manusia bersesak, hampir putus sumber oksigen aku rasakan.

Aku memang tak reti usha lama-lama. Nampak aje barang,puashati harga terus test dan bayar. Disebabkan tempat sempit dan orang ramai, agak lambat urusan mudah ini selesai. Dapatlah sebuah radio dengan harga yang sangat berpatutan.

Dah lama nak beli radio sebenarnya. Radio di dapur tu dah tak bole fungsi langsung. Nak baiki kosnya seolah beli radio baru. Tapi radio ini bukan di dapur letaknya, di dalam bilik tidur. Akhir-akhir ini Hadi susah nak tidur malam. Kesian dia selalu kerja tak tentu masa. Bila badan letih tapi mata tak mahu lelap, tidur aku yang terganggu. Jadi dengan adanya radio ini, hanya satu stesyen yang berkumandang yakni KlasikNasional. Pasti dia cepat tidur dan aku juga begitu hendaknya..Apapun, aku sangat tenang sebab aku bole dengar siaran KlasikNational tanpa batas. Aku memang jiwa lama dan aku segar begitu…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Author: akusangpenerbit

I'm a TV producer and full-time dreamer..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *