Panjang Kisahnya..

5 bulan geng…5 bulan..banyak cerita sebenarnya boleh aku tulis tapi kalau tak kerana banyak laporpo yang menjadi posmen tak bergaji makanya aku abaikan kisah-kisah itu. Pendekkan cerita, suasana pejabat semakin tak seronok dan rakyatnya mula membawa haluan sendiri. Buang semua-prinsip diri dan maruh semata-mata mengikut arus. Aku pula tetap aku dan bak kata M.Nasir dalam buku skrap aku utk beliau 15 tahun dahulu-biar langit jadi sempadan..

Temuduga kenaikan pangkat aku lalui dengan tenang sebab aku yakin dengan jawapan yang aku beri ditambah soalan balas penemuramah.

Keputusan ringkas juga telah aku ketahui dan senarai nama yang dapat dicanang puaka-puaki yang bersepah. Oh, sekali lagi rakan-rakan menjadi pilihan meskipun kalau diacu resume aku dan beliau nyatanya melangit bintang dari pasir pantai. Tutup cerita sebab percayalah pada Qada dan Qadar tuhan…

Alternatif juga telah aku usahakan dan insyaallah jika ada rezeki aku di situ aku akan bangkit macam pheonix.

***

Jawapan yang sama aku beri pada penemuramah – mengikut arus bukan persoalan pokok. Kalau saya tahu sungai tu bertoksid saya tak akan berenang di dalamnya. Dia senyum simpul dan aku masih pamer muka serius.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *