Ohai, Selena Gomez!

Selena-Gomez-2016-21

Kalau kita membaca kisah Selena Gomez, memahami dan cuba mengerti kisah hidup dia maka kita akan lebih menghormati dia. Mengenai kehidupannya yang dikecam liar, seksi dan dibenci kerana berjaya berpacaran dengan Justin Bieber, itu lantakkan ajelah. Boleh kita kaitkan faktor budaya dan bergaulannya dalam cuba menjalani hidup seperti manusia normal kadangkala dia tersasar juga. Lahai, kita pun sama..cuma skala tidak sama dan kita tidak sepopular dia!

Juga membezakan dia dengan Britney Spears menangani meltdown, Selena lebih tabah, matang dan tidak tersasar jauh.

WK-AQ949_SELENA_G_20090827155218

Dia menambat hati kami sekeluarga menerusi Barney & Friends. Umum rakan-rakan aku tahu, itu adalah siri kegemaran Eskandar dan Ezzudin sebelum munculnya seorang lagi gadis comel bersama beruang besar bernama Masha & Bear. Dulu, pagi petang siang malam memang hidup kami menonton telatah Selena Gomez dan juga Demi Lovato. Barney, Baby Bop, BJ dan sepupu Riff sentiasa menerapkan elemen pembelajaran dalam hiburan dengan menggunakan bakat cilik ini sebagai daya penarik.

30FFF57C00000578-0-image-a-35_1454957845146

Kerana itu, kesudian Selena Gomez mengadakan konsert di Malaysia sangat aku restui 🙂

Membandingkan kehadiran dia dengan Ustaz Zakir Naik memang geleng kepala aku dibuatnya. Jangan menghentam semberono, mengaitkan isu akhlak dan agama kerana dunia ini lebih luas daripada ruang tempurung. Kalau pendapat kita berbeza, hormati ruang ini dan pergi menggentel pendapat peribadi itu di blog engkau sendiri.

Ok berbalik kisah adik Selena nan manis ini…

Yup, i love you like a love song baby…and i keep hitting repeat-peat-peat. Well, apa nak buat, the heart wants what it wants

Dengan muka comel yang tak dimakan usia lansung (aku masih pandang dia seperti mana dia dalam Barney) dan lagu yang dope, layan ajelah kalau kena dengan selera. Ditambah dengan pemain sitar super hot dalam klip videonya, akak ok ok aja 🙂

Selena-Gomez-Dirty-Hippie

Jadi bila Hadi tanya semalam, nak pergi konsert Selena Gomez tak hari ini, laju aje akak setuju… 🙂 Sebelum itu dia tetap membela dirinya, “ai takde janjikan untuk ke Cameron?” Lupakanlah sayang…sekali sekala nak bergurau kasar tu, biasalah.


Rata-rata yang pergi konsert ini remaja belia yang sopan jua adanya. Takde pulak aku tengok berperangai tak semenggah dan pakaian yang mencolok mata. Nampak sangat students ramai. Selena pun berpakaian sopan tanda menghormati peraturan penganjur, menghormati Syawal dan whatever you want to believe.

Sempat juga Hadi beli 2 pasang t-shirt lengan panjang, lanyard dan button sebagai kenang-kenangan. Agak lambat kami sampai rumah, lebih kurang pukul 12.30 tengah malam rasanya. Tak juga terus tidur. Aku melayan twitter dan terhibur dengan pembacaan aku malam tadi.

13735151_10154017025844335_1394510968303097879_o

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Author: akusangpenerbit

I'm a TV producer and full-time dreamer..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *