Super Excited!

Beberapa jam lagi aku akan memulakan kembara solo 2.0 selepas kali terakhir aku lakukan 2 tahun lepas. Kali ini tempat yang aku pergi agak tersasar dari comfort zone. Kebetulan tiket yang aku dapat 50% murah dari kebiasaan, maka aku tamsilkan itu adalah satu seruan /epiphany / petanda untuk aku meneroka bumi sana.

Anak-anak akan diuruskan oleh Hadi. Mereka sudah bersekolah, rugi untuk dipontengkan. Itu antara lapan belas sebab aku bergerak solo. Lagi pula dia sudah ke Bangkok beberapa bulan dahulu dengan gegurls yang memahami. Jadi dia kena fahami hasrat setempat HSBC aku pula.

Bermula malam tadi, anak-anak sangat extra manja. Macam faham-faham aku akan tinggalkan mereka untuk satu tempoh yang agak lama. Cadangnya kami mahu tidurkan mereka di bawah sahaja. Tapi Ezzudin pantas naik bilik, menemani aku berkemas dan tidur diribaan aku. Eskandar pula, tetaplah dengan manja memeluk dan bermanja setiap kali ada kesempatan.

Kerja…aku tinggalkan dahulu. Inilah baharu aku berkesempatan untuk bercuti kerana sejak Februari hingga Ogos, aku hanya cuti kalau sakit sahaja. Cuti am pun kadang-kadang sibuk dengan kerja juga. Sampaikan raya Aidilfitri dan Aidiladha pun aku tak boleh nak bercuti kerana beberapa kempen promo yang berlangsung serentak. Cuti kepit yang 3 hari dapat 10 tu, aku khaskan untuk anak-anak buah yang pun ramai tak sempat bercuti. Jadi kalian dah selamat bergumbira, ini masa aku pula.

Aku mengharapkan yang indah, bahagia dan baik-baik sahaja dalam kembara ini. Pelihara keselamatan dan kesihatan aku, temukan aku dengan manusia yang baik-baik dan jadikan aku lebih manusiawi selepas kembara ini berakhir. Aku mahu lihat dunia dan syukuri diri dengan sesungguhnya. Semoga aku dapat melihat keindahan dunia di negara penuh misteri dan sejarah ini.

Untuk itu, sampai di sini dahulu. Aku akan cuba untuk berkongsi cerita-cerita menarik di sana. Semoga kita semua dilindungi yang kuasa dan bertemu kebahagiaan yang dicari…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Author: akusangpenerbit

I'm a TV producer and full-time dreamer..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *