Nanti Apa Pulak Katanya…

image

Ia satu pengalaman baru dalam hidup kami. Kami tunggu lama untuk detik ini,maafkan jika ianya biasa dimata khalayak. Kami mahu merasa dan adakalanya tidak tahu cara yang wajar melalui momen ini.

Syukur aku tidak melepek..tiada loya kronik..tiada uwek uwek yang berpanjangan dan kelaziman lain. Keinginan makan agak besar,tapi tidak tahulah siapa disebaliknya..aku atau anak yang nak makan? Aku juga punya selera dan tahu lapar. Tidak adil selera yang ada,digunakan alasan mengandung untuk menjamahnya.

Setakat hari ini,apa yang nak aku makan memang kegemaran aku belaka, terutama masakan mama. Nak buat macam mana..26 tahun aku berada dalam syurga itu. Semuanya sedap-sedap belaka-walaupun sekadar teh o kosong. Sudah ada signature di situ..walaupun sibuk,mama usahakan juga masakkan laksa dan pajeri nenas untuk aku.

Bukan mengada,kalau berbaloi masak untuk ramai,dah lama aku masak sendiri. Dua-dua tu Hadi tak gemar sangat makan. Jadi baik aku pohon ehsan mama, sambil intro errr err anu…anu… Confirm tak membazir.. Masih,itu masakan normal sebab memang aku suka amat dua masakan ini.

Hadi lain pula kisahnya. Tidak pernah gemar makan kambing, tiba-tiba terus bole makan nasi arab kambing dan oblong kambing. Itu baru pelik dan kategori teringin atau mengidam bagai. Mungkin dia rasa pelik disakat rakan-rakan bilakala orang bertanya eh, siapa yang mengandung nie? Jadi ayatnya pagi tadi buat aku tergelak dalam hati..

H:Sy nk soya sebotol bole?
(minggu lepas aku beli 10 soya botol sebab soya kotak aku loya)
A:eh, ambik ajelah..
H:Nanti cakap siapa yang mengandung pulak…

Dia sangat mesra dalam kesopanan. Suami aku ini lagi hebat menyusun kata sebenarnya. Pantas aku ulang apa yang pernah aku khabarkan padanya minggu lepas. “Kalau bukan i yg teringin,maybe u yang kena..layankan aje”

Jangan berkecil hati dengan gurauan rakan-rakan. Apapun selera kamu dan fizikal yang terbentuk, saya tetap sayang tinggi menggunung 🙂 Rasanya memang dia yang mengidam bagi pihak..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Replies to “Nanti Apa Pulak Katanya…”

  1. layankan jer hadi tu…hehehe

    i bila dah masuk 3rd trimester baru berani makan nenas. itu pun sikit je..buat basah tekak. sebelum2 tu teringin yg amatttt tapi ku tahan jebat..haha!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *