Malam Sabtu, Malam Minggu

image

Asalnya aku dan beberapa penjaga tonggak berjanji untuk berjumpa dengan penguasa keamanan dunia di Raju. Seorang dari kami tidak dapat hadir kerana berperang dengan sudu garfu pisau di Chillis bersama keluarga mertua. Kisahnya penjaga keamanan dunia ada mesyuarat pulak. Tinggallah kami menghanjeng duniawi dengan isu bajet dan hal-hal bersangkutan. Lepas nie kalau ada lagi pertemuan seperti ini yang bertudung pastikan oren dan menutup mulut separuh jika mahu menghanjeng benda yang tidak diketahui umum.

image

Tuan tabib pula asalnya mahu melepak di Ecoba memberi sokongan pada Adeq yang menyanyi di sana. Sempat singgah di Raju demi sotong goreng. Disebabkan plan asal bantat dan malam minggu yang panjang, sudahnya aku setuju mengheret diri aku ke sana bersamanya.

Punyalah azab nak mencari lokasi. Kami tak biasa kawasan Damansara Perdana. Sudahnya sampai juga dengan bantuan GPS. Ramai orang melepak sambil melihat persembahan. Aku turut layan sama. Lagu pun best..Sudah lama aku tak keluar lihat live band seperti itu.

Malam yang sama rupanya ada event Oktoberfest. Ada yang giler cuba naik kerbau dan tergolek dog. Aku hanya memandang dan menggelakkan sahaja. Sambil layan band sambil main sudoku.

image

Ikutkan hati lepas habis melepak
mahu menurut Adeq dan rakan-rakan main skate. Tapi disebabkan Ahad pagi kami akan ke Melaka, langsung niat itu terhenti..

Malam itu aku tidur yang sangat lena dan panjang. Perasaan sedikit tenang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Author: akusangpenerbit

I'm a TV producer and full-time dreamer..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *