Krabi – Happy Birthday, Benny Part 2

20 Januari 2017….Alhamdulillah…hari itu secara rasmi aku berusia 36 tahun. Walaupun aku masih berperasaan remaja yak yak yeah, aku kena terima hakikat umur aku sudah bertambah.

Terima kasih atas ucapan selamat yang diberi sama ada menerusi Facebook dan Whats App. Aku sangat menghargainya dan berterima kasih kepada FB kerana notifikasi itu membuatkan aku rasa Famous Amous sekejap.

Terima kasih ya amat kepada Hadi kerana membuat aku rasa istimewa dan bahagia pada hari itu.

Hari itu, seharian pekan Aonang hujan tanpa henti. Tidaklah hujan lebat, tapi memang hujan rintik-rintik yang konsisten tanpa henti. Apapun, sarapan itu perlu dan seawal pagi aku bersarapan mengalahkan sang juara. Pagi-pagi dah cari nasi padprik sotong, telur dadar dan teh ais. Memang mengada-ngada betul menu aku.

Walaupun hujan, kami teringin juga mahu meronda-ronda dengan motor Green Hornet sekitar kawasan Aonang. Lain kali, aku kena masukkan dalam senarai semak untuk membawa baju hujan setiap kali bercuti ke luar negara. Motor pun sempat buat kelakar dengan tiubnya pecah dipagi nan hening nun jauhlah pulak dari kedai motor dan kawasan kedai. Merasalah aku menapak 5km jalan kaki sementara Hadi mencari bengkel motor. Tapi tak apalah…terbakar kalori juga memandangkan sarapan berat yang aku baham sebelum itu.

Kami kemudiannya melepak di The Hilltop untuk feeling-feeling melihat Aonang dari tempat tinggi. Memang cantik…sebenarnya Hadi bercadang bawa aku makan malam untuk sambut hari lahir di sini. Tapi punyalah mencanak bukitnya kalau nak naik ke sini, apatah lagi kalau waktu malam dengan laluan curam dan bahaya. Takpelah, kita santai-santai sahaja di sini melayan makanan ringan dan melayari internet sementara hujan masih belum ada tanda-tanda nak berhenti.

Sesudah hujan berhenti, kami ke kedai pakaian pula untuk mengambil ukuran badan. Kemudian kami terus balik bilik. Apa lagi nak buat, hari pun hujan. Memang bantai membongkang sampai petang.

Malam itu kami sekali lagi meronda pekan Aonang. Pemandangan di sini pada waktu malam memang sangat cantik.

Sudah puas bergambar, kami makan malam dan kemudian aku melepak di lobi hotel untuk membalas hampir semua ucapan hari lahir melalui semua medium sosial media. Aje jahanam bateri aku malam itu..tapi aku sangat bahagia dan rasa dihargai – walaupun tidak pernah diraikan. Uhuk…uhuk…uhuk…

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *