Kemaruk Nak Jadi Datuk

Kena kencing untuk dapat gelaran Datuk ni kisah klasik. Dari zaman ais kacang sampai ais blended nie pun ada jugak orang yang boleh terpedaya dengan penipuan yang satu suku dengan skim cepat kaya dan MLM.

Langsung tiada simpati dihati ini..ada pulak kena bayar RM 50,000 dan bole pulak buat bayaran muka dan ansuran. Macam kot memoth pulak. Setakat RM 50,000 kalau sungguh boleh beli dah lama aku beli dulu. Pinjaman pelajaran pelajar JPA ke luar negara lagi mahal dari nilai tu.

Jangan buat statement “saya tak percaya pada mulanya tapi penerangan mangkuk begitu meyakinkan”. Ia sangat lucu sebab satu melambangkan kebodohan, dua keinginan yang memuncak mendapat gelaran Datuk dan banyak lagi..Jika ditulis habis pula bateri Beri Hitam nan perkasa ini.

Ada juga manusia hidup bertongkat dunia. Kenapa tidak saja membeli tiket ke syurga?

****

“Kosmo! Selasa lalu melaporkan kebimbangan seorang ahli perniagaan yang hanya mahu dikenali sebagai Amin, 50-an, yang khuatir ditipu apabila diminta membayar sejumlah wang RM50,000 oleh seorang individu bagi tujuan pengurniaan darjah kebesaran yang membawa gelaran Datuk oleh Datuk Undang Wilayah Naning, Melaka.

Amin telah membayar RM5,000 sebagai wang pendahuluan dan suspek memberi jaminan gelaran itu akan disampaikan jika baki wang berkenaan dijelaskan secara berperingkat-peringkat menjelang istiadat di Alor Gajah pada 20 Oktober depan.”-dipetik dari Kosmo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *