Geng : Pengembaraan Bermula..

Poster Geng : Pengembaraan Bermula

Hampir 2 minggu di pawagam, semalam aku berpeluang menyaksikan filem ini. Aku pernah tengok ‘the making’ filem ini yang pada aku memang lain dari yang lain. Jadi tak ada alasan untuk aku tidak menonton dan memberi sokongan pada produk Malaysia ini. Untuk pengetahuan, aku tak pernah sekalipun tengok cerita Upin dan Ipin kat TV9 ataupun Youtube sebab aku tak suka cerita kartun, apatah lagi kartun Malaysia.

Selepas cerita Kala Malam Bulan Mengambang, inilah cerita yang berjaya buat aku ketawa besar. Walaupun sekejap-sekejap, jadilah. Tapi nak banding filem ini dengan KMBM memang macam oren dengan epal. Seperti KMBM, filem ini kalau bawa ke Hollywood pun tak malu la!

Geng : Pengembaraan Bermula ini memang sesuai untuk tontonan rakyat Malaysia walau apapun latar belakangnya. Aku ulang, rakyat Malaysia, bukan orang Melayu sahaja. Filem ini majmuk bahan-bahannya. Aku tak berhasrat nak tulis sinopsis cerita ini sebab korang boleh baca dalam suratkhabar atau blog orang lain. Tapi apa yang aku rasa, wajak Rajoo lebih timbul daripada dua budak botak tu. Kehadiran budak-budak botak itu sekadar menjadikan pelengkap cerita sebab keletah toyol-toyol tu memang lucu.

Cuma masa babak kena kejar dengan ular besar dan lintah tu, aku rasa macam terlalu senang sangat diorang nie menyelamatkan diri. Sekali-sekala aku rasa bosan juga sebab terlalu lama dan boleh agak apa yang jadi. Begitu juga dengan watak Opet, haiwan yang katanya comel tu. Hmm…untuk kanak-kanak riang tu comel la kot. Tapi aku tengok macam Lilo & Stitch pun ada juga. Bahasa Opet juga macam, entah la…aku rasa macam binatang tu sebut SIVAKASI SIVAKASI banyak kali. Sivakasi tu filem Tamil yang memang aku akui kehebatannya.

Apapun, mari meriahkan panggung. Sokong filem ini dan insyaallah sasaran RM10 juta boleh menjadi kenyataan. Sebelum terlupa, teaser filem Sayang You Can Dance dan Syurga Cinta disiarkan sebelum filem bermula. Melihat promo, SYCD macam ada potensi best. Syurga Cinta, confirm aku tak tengok!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *