RSS

Dominan

August 19

3 orang muda, 2 jalan berbeza tapi 1 matlamat yang sama.

Aku perhatikan sahaja senario ini dari jauh. Untuk aku mencelah dan memberi pendapat secara berdepan, rasanya tiada guna. Kesemua 3 mereka mempunyai karisma yang tersendiri – latar pendidikan yang hebat dan latar kerjaya yang dahsyat.

Misi kalian semuanya sama – mendokong misi kami-kami ini juga yang kaki dan tangan terpasung, harus berlapang dada dan mencurah taat setia.

For once, duduklah bersemuka. Aku sangat yakin kalau kepala genius kalian digembeling bersama, sejahtera akan menanti – bukan sahaja untuk satu perjuangan malahan jutaan lain yang mendokong aspirasi yang sama. “Damage” yang dijaja bukan jahanam semata, ada sudut lain yang boleh dimainkan untuk menjernihkan suasana.

Perang sesama kita hanya akan menyebabkan orang bertepuk tangan bersorak ria. Unite and collide… Cuba dan percayalah. Ramai yang akan menyokong dan mendokong. Ini tidak datang sehari dua. Mungkin juga tidak sepenggal dua. Jika boleh dibuktikan kalian menjadi trio yang disegani – kota warisan itu pasti milik kita. ?

Gajah sama gajah berjuang, pelanduk mati di tengah-tengah. Kalian, gajah pun bukan, pelanduk pun bukan apatah lagi mentimun dan flora fauna yang lain. Kalian adalah perwira yang akan dan bakal disanjung. Perjalanan yang jauh bermula dengan langkah pertama. Untuk semua, mohon mulakan. Media hanya manipulasi sensasi berita. Bahangnya juga sementara. Make it forever, please kamu bertiga! ???

Itu sebablah Kak Benny masih berstatus ‘bukan makhluk angkasa gaban..’.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Posted by on August 19, 2018 in Macam-Macam Hal

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to toolbar