Diari Kenapa Saya Tak Suka Budak Praktikal…


Credit Photo : http://www.my-diary.org/images/toshbook7.jpg

Setiap bulan, ada saja budak praktikal yang datang menjalani latihan amali kat RTM. Setiap kali itu juga, aku selalu brief apa benda budak tu perlu buat, protokol, kedatangan la..la..la… yang lain yang majikan aku bagitau dulu masa aku praktikal.

Seperti biasa, mereka perlu membuat laporan harian dalam jurnal yang disediakan oleh institusi pengajian masing-masing. Aku tegaskan pada mereka yang aku hanya akan tandatangan laporan itu seminggu sekali..bukannya sebulan sekali.

Tadi aku sempat semak laporan yang aku minta..Mak ai…Diari Rogayah yang kau bagi kat aku! Dah la nahu penyiaran tonggang-langgang…Tak pasal-pasal aku kena jadi cikgu bahasa membetulkan apa yang tak patut. Aku rasa pensyarah diorang patut bagitau macam mana cara nak membuat laporan yang ilmiah. Juga mengajar tentang makna MEMBANTU, MEMBUAT dan MEMERHATI.

Satu lagi aku pantang, budak praktikal bawak kamera masuk Studio, terutamanya bila ada artis atau Menteri datang. Nak kerja ke nak bergambar? Aku fahamlah nak jadikan kenang-kenangan ataupun alasan nak masuk dalam laporan. Tapi bila dah habis siaran la…Jangan tengah siaran langsung sebab flash kamera korang tu merosakkan rancangan aku..Dan menaikkan darah aku!!!!!

Oh, satu lagi…make-up mengalahkan artis. Menyampahnya aku..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *