CORN DOG BIADAP…

 

Satu yang aku suka duduk di Melaka adalah Melaka ni syurga makanan. Segala mala yang pelik-pelik, yang viral, yang biadap dan bedebah sedapnya boleh korang jumpa di Melaka. Daripada asam pedas membawa ke mee besen, chicken rice ball ke keria antarabangsa, cocunut shake dan mango shake – semuanya tidak menghampakan.

Akhir-akhir ini, aku teringin sangat nak makan corndog mozarella cheese. Ada sekali aku beli di Pantai Dalam, dah macam paha ayam rupa parasnya. Rasa pulak setakat ok aje. Masih bersalut oksigen dan muak dimakan kalau sudah sejuk gedi.

Semalam, semasa misi mencari booba strawberry tiada satupun kedai yang jual corndog buka. Padahal semasa aku menyusur laluan Pantai Puteri beberapa hari lalu, aku perasan ada kedai yang jual makanan ini. Biasalah…bila Kak Benny kau nak, semua pakat-pakat tutup kedai. Ha, mee bandung paling sedap pernah aku makan di Melaka ini, kedainya sudah buka kembali selepas hampir 3 tahun buka suka-suki. Tapi tekak aku ni tak terasa nak makan. Kau tunggulah masa saka mee bandung aku datang…masa itu konfem dia tutup.

Ok berbalik cerita corndog. Sebenarnya tadi aku nak cari booba cokelat. Tapi kedai tu tutup. Kedai ni yang bukak. Paling best, ada dua kedai jual corndog – sebelah menyebelah pulak tu. Aku tersengih-sengih merayu corndog pada Hadi dan dengan senang hati dia tunaikan.

Ya ampun….inilah corndog paling biadap sedapnya. Tiada ruang oksigen, cheese boleh tarik 0.5 meter dari paras lidi dan rangup. Memang tidaklah aku berani nak cuba kedai yang lagi satu sebab aku takut dapat rasa hampa. Harga macam tempat lain juga, RM6 secucuk. Satu aje cukup…buat lepas gian.

Sekarang ni aku masih dalam misi mencari kedai booba paling best. Kalau jumpa nanti aku share…

Ok, nak tidur dulu. Esok anak-anak mula sekolah. Mama dia yang nervous. Anak elok aje. Oyasuminasai.
#apabilakakbennymenulis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Author: akusangpenerbit

I'm a TV producer and full-time dreamer..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *