Cherating: Agenda Makan-Makan..

image

Hari ini baru aku berpeluang bawa mama untuk bercuti. Cadangnya mahu ke Taiping, tapi Cherating lebih menggoda. Kami tinggal di Mercu Resort, tempat yang sama kami bercuti sekeluarga pada hari raya tahun lepas.

Gerak agak lewat dari rumah sebab aku kesiangan. Jam 9.45 baru bergerak ke rumah mama. Sampai-sampai aje, kentang berlada dan tempoyak udang sudah memanggil-manggil. Harus makan dahulu. Kalau cuti dengan mama,anak-anak ada potensi debab sebab mama pasti bawak bekal dan agenda masak itu pasti.

Elok sampai di Cherating,misi pertama ialah mencari sata. Itu memang wajib…kami beli 48 biji sata dan semuanya habis tak sampai 10 minit.. Ini adalah antara sebab utama Cherating dipilih menjadi lokasi bercuti.

Selepas check-in di resort,terus terjun kolam. Ini sebab-sebab utama Mercu menjadi lokasi wajib di Cherating. Aku sempat call Impiana dan Residence,tapi mengarut sangat harganya. Sangat keletihan aku selepas berendam. Lauk bekalan yang dibawa aku baham sampai perut bentak. Mungkin renang setempat banyak menggunakan tenaga.

Lepas mandi dan bersiap,kami ke Kemaman. Ameera nak cari seluar untuk mandi katanya. Kami kesebuah pasaraya dan ternampak satu van sate. Makan lagi…Tenat perut aku dengan acara makan-makan ni. Itu belum masuk ice-blended milo yang sedang menanti giliran untuk disedut.

Tak kisahlah.. asal semua happy di sini. Esok belum ada agenda..Tapi makan-makan mesti ada..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Author: akusangpenerbit

I'm a TV producer and full-time dreamer..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *