Cerita Raya Seorang Aku…

Sudah hampir 2 minggu kita berhari raya barulah hari ini aku rajin nak menulis setelah sekian lama aku bermalas-malas. Oh, Selamat Hari Raya – Maaf Zahir Batin. Terima kasih atas kiriman kad raya, kad kahwin, kad elektronik dan SMS. Kalau aku tak balas SMS tu janganlah kecik hati. Kredit sentiasa menjadi batasan dan penyelenggara telekomunikasi jua tidak memberikan perkhidmatan mereka yang cemerlang.
Ini raya yang tak berapa best dari segi financial…Seriously, aku kecewa sebab aku takde kuasa jual beli yang lumayan. Aku tidak salahkan kerajaan kerana tidak memandang pekerja macam aku nie memerlukan RM 500 tu – Waaaalaupun duit tu lepaslah buat kasik mak aku belanja dapur, belanja raya dan bayar tol PLUS yang sedikit pun tidak berminat mengurangkan kadar tol sempena musim perayaan.
Apapun aku bersyukur kerana adanya lambakan kain ela pemberian kawan-kawan dari Brunei stok 3 tahun tak pernah aku buat baju kurung. Itu belum masuk lagi pemberian insan-insan yang teringin melihat aku anggun bergaya berbaju kurung dengan menghadiahkan kain ela berpapan-papan banyaknya. Adalah 2 pasang baju baru siap kakak aku jahitkan. Kalau semua dia sempat jahit, rasanya tahun ini tak lari aku ada 15 pasang baju kurung! Takpe, spare untuk tahun-tahun mendatang.

Famili Den..

Salam-salam pagi raya memang sendu dan syahdu….Sedih la…Kadang-kadang macam terasa arwah abah ada dirumah itu memerhatikan kami dipagi raya. Kepada adik-adikku yang menitik airmata mintak maaf pada kakak-kakak dan abang tu harapnya janganlah pagi tu aje korang menyesal la…mintak hampun la..Sebab hakikatnya tahun depan pun skrip yang sama jugak korang akan ucapkan dan tahun depan di blog yang sama aku akan ulang benda ini sekali lagi.

B..Maafkan dosa i..apapun i tak izin u kawen lain..

Hmmm…raya kali ketiga dengan Alhadi dan tahun ini merasa jugalah aku menitik airmata dipagi raya masa bersalam dengan beliau. Oh, dan skrip yang sama akan aku ulang tahun depan dan tahun-tahun berikutnya..Kalau ada yang berubah pun cuma adjektif dan nahu aje 🙂 Jangan marah sayang… i love you!

Raya aku tahun ini tersangatlah meriah….dari utara sampai selatan habis aku jejaki. Ini raya aku yang paling meriah. Harapnya menjadi antara yang meriah untuk tahun-tahun mendatang..

Selamat Hari Raya Aidilfitri dari kami 4U2C…eh?! Dari aku untuk semua yang baca 🙂

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *