BTN : Minggu Itu Telah Berlalu Dengan Jayanya..

Aku apply kursus ini 3 tahun dulu. Akhirnya kena juga giliran aku pada tahun ini. Dari 2-6 Julai 2009 aku berkampung di Kem Bumi Jati, Kelang. Aku pernah kursus di sini 10 tahun lalu dan ini masa untuk mengimbas memori zaman Program Khidmat Sosial Negara – ala-ala PKN la zaman nie..

Sebelum ke sana, aku terpaksa bershopping beberapa keperluan yang aku tak sure bila aku akan pakai balik skirt hitam, t-shirt putih, tudung dll. Kos barang-barang itu, subhanallah macam kos belanja raya! Kopak mak bedah kejap. Kerana aku seorang yang jujur, amanah dan tawadduk maka aku pun menyediakan keperluan seperti yang dinyatakan dalam surat panggilan kursus.

Rasa excited melampau sebab aku sangkakan aku akan bersama puak kerabat dari Jabatan Penyiaran dan Jabatan Penerangan. Rupa-rupanya aku kena tinggal! Aku badge tersisih dan tercicir dari senarai bertuah mereka itu.. Aku mulalah membayangkan hidup ala-ala survivor yang takde kawan dan takde geng nak merambu-ramba. Memang betul pun telatah itu. Aku sorang! Masa Hadi hantar aku ke sana, aku bole gelak-gelak lagi sepanjang perjalanan. Bila dia hantar aku depan asrama, memang aku rasa nak meraung-raung depan tu jugak. Dah la majoriti yang ada dalam dewan pendaftaran orang daripada JAKIM…Asrama aku pulak asrama BERIMAN! Rasa macam kena paksa masuk Al-Arqam pun ada 🙂
Jadi 2 hari pertama aku lalui dengan memangkah jadul kursus agar aku tahu masa itu cepat berlalu. Oh, sudah 2 hari dan hanya beberapa kerat aje kawan baru yang aku kenal. Itupun sebab duduk sebaris dengan aku masa ceramah dan ramah-tamah melampau! Tapi itu semua berubah bila kami dibahagikan kepada 8 kumpulan. Aku termasuk dalam kumpulan 1…Kumpulan yang pada aku sangat best dan sangat happening. Selepas sessi ice-breaking, jangan kata ais cair, airmata pun luruh! Tapi itu membuatkan kami semakin rapat dan mesra walaupun baru berapa detik saja kenal.
Jadual sangat pack..pengisian juga padat. Apa yang penting sangat BTN tu hanya manusia yang dah pergi aje bole jawab. Tapi aku bersyukur sebab semuanya dah berakhir…dan aku dapat sahabat-sahabat baru yang sangat best dan meriah.

Group 1 yang happening

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 thoughts on “BTN : Minggu Itu Telah Berlalu Dengan Jayanya..”

  1. alamak mcm dulu-dulu yg kite pg kat lipis tu je.. mana gambar pakai skirt hitam? nak gak tengok. hehehehehe..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *