Bercukur Yang Menyeramkan

image

Eskandar Dzulkarnain sudah pun 2 bulan. Sejak lahir, rambutnya belum dicukur lagi. Aku memang tak mahu melakukan upacara cukur jambul. Mengikut ustard, amalan itu bidaah.

Masa Eskandar Dzulkarnain lahir, rambutnya memang tak lebat. Ala manja-manja sahaja. Ubun-ubunnya juga belum keras sepenuhnya. Bila dia menyusu, boleh nampak bahagian itu berdenyut dengan dahsyatnya. Disebabkan itu, Hadi yang selalu bercukur pun tak berani menarah kepala anak sendiri.

Mama memang handal. Pagi tadi dengan selambadaknya dia mencukur kepala ED masa budak tu tengah lena tidur. Disebabkan kipas dimatikan semasa proses berlangsung, dia langsung terjaga. Mujur dia memberi kerjasama dan tidak meragam. Nak harapkan aku….ish,tidaklah. Aku sendiri seram-sejuk bila tengok pisau pencukur seakan menyagat kulit kepala ED.

Hari ini ED botak kali pertama..Dia akan aku botakkan enam kali lagi.

Dah macam anak Wong Fei Hung pun ada..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Author: akusangpenerbit

I'm a TV producer and full-time dreamer..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *