Berbuka Puasa MHS Fivers 98

Antara yang hadir
Antara yang hadir

 

Hari Selasa lepas, selamat sudah majlis berbuka puasa kecil-kecilan oleh rakan-rakan sekolah Hadi yang dibuat di rumah kami. Nak berbuka hari Selasa, malam Isnin baru dapat pengesahan. Aku sendiri tak tahu nak jamu apa, berapa ramai yang akan hadir dan hal-hal lain untuk majlis makan-makan ini. Disebabkan rumah kami selalu jadi medan perjumpaan, jadi sedikit-sebanyak perkara-perkara asas tu sudah ada dalam otak.

Aku minta Hadi beli serba-serbi plastik. Aku sungguh tak larat nak membasuh pinggan dan mangkuk pasca habis makan-makan nanti. Tambahan pula badan pun tak berapa nak larat, jadi plastik adalah pilihan yang terbaik. Itu pun aku tanyakan juga, perlukah aku masak apa-apa? Disebabkan semuanya akan bawa makanan masing-masing lagak pot luck, maka sebagai tuan rumah aku sediakan air sahaja. Dua tiga kali aku tanya  soalan yang sama. Jadi kesimpulannya memang aku tak masak apa-apa.

Menu memang meriah. 4 keping pizza besar, 1 bekas KFC berserta cocktail pencuci mulut, buah tin sebekas dan buah tamar dan sate daging 50 cucuk. Nasi-nasi memang takde. Sekali pandang aku risau juga takut makanan tak cukup. Alhamdulillah berlebih sedikit sahaja, yang menjadi makanan sahur untuk Hadi keesokan harinya.

Semoga majlis makan-makan akan datang lebih ramai dan meriah lagi. Selaku tuan rumah, salah dan silap harap dimaafkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *