#Bajet2014

Elaun Tetap Perumahan
Elaun Tetap Perumahan

Setiap kali pembentangan bajet, aku selalu menulis tentang impak bajet itu kepada ekonomi aku. Tahun yang sudah-sudah, aku mengeluarkan pendapat selayaknya dan setahu aku kerajaan juga tidak meminta khalayak memberikan cadangan secara agresif. Tahun ini berbeza, mungkin kerana admin yang menjada media sosial milik Perdana Menteri sedikit cerdik berbanding kudut-kudut yang lain.

Rasanya rakyat hanya dibenarkan memberikan satu pendapat untuk satu kategori. Ada beberapa cadangan yang aku berikan, tapi server laman tu gagal proses. Agak menyakitkan hati. Tapi aku malas nak menulis benda yang sama. Cukuplah 2 cadangan.

Aku harap ramai yang memanfaatkan medium itu. Diterima atau tak lain cerita. Pada aku, kita layak memaki kerajaan bergantang-gantang kalau tak puas hati dengan #Bajet2014 ni, tapi kenalah terlibat secara tak langsung dalam memberikan pendapat. Kalau bunyi aje, agak gagal kebebasan bersuara, memberi pendapat dan demokrasi di situ.

B41
B41
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Author: akusangpenerbit

I'm a TV producer and full-time dreamer..

4 thoughts on “#Bajet2014”

  1. ape cerita2 menarik sepanjang bertugas sebagai penerbit rancangan ini? kalau boleh share melalui emel pun ok gak. saya pun penerbit rancangan tapi tugas berbeza2 di setiap jabatan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *