Kiriman Kasih BKTV

Rasa bercampur-baur bila kala melayari Facebook minggu lepas. Kelab BKTV mengadakan aktiviti Kiriman Kasih sempena ulang tahun RTM ke-71 dan hampir semua posting warga RTM di Angkasapuri minggu lepas berkongsi kiriman bunga, coklat dan biskut yang mereka terima. Semuanya gembira dengan hadiah yang mereka dapat.

Aku pandang ajelah…

Seminggu aku terpaksa bertugas di luar kawasan. Apa sangatlah sumbangan setakat sorting order yang ada 2 hari sebelum acara berlangsung. Memang kebetulan tarikh aku berkursus selisih dengan hari Kiriman Kasih BKTV ini. Dari kejauhan sahaja aku melihat AJK lain bertungkus-lumus menyiapkan pesanan – sampai larut malam di pejabat pun ada. Punyalah komited mereka semua ini…

3-11 April aku di luar kawasan..memang terasa lamanya…

Hari ini aku masuk ke pejabat dengan rasa risau. Risau takut-takut bunga untuk aku yang dikirim oleh seseorang itu sudah layu. Of course aku tahu aku akan dapat satu bunga..aku yang sorting order kan dah kabo tadi. Aku juga ada buat kiriman untuk staf-staf bawah seliaan aku. Beberapa teks terima kasih dari mereka menunjukkan kiriman aku selamat sampai kepada penerimanya.

Sekonyong-konyong aku menuju ke meja, Ya, Ampun! Penuh meja dengan kiriman bunga dan coklat – oh, bercampur sekali 3 kotak teh pelbagai perisa yang di hadiahkan oleh mereka yang bercuti di Cameron Highland baru-baru ini. Betullah orang cakap..kadang-kadang sikit-sikit benda, walaupun kecil tapi impaknya besar pada penerima.

Terima kasih yang teramat buat bos Puan Noriah Letuar, bos Aie Sarkase, Eja, Ruby dan Farah atas ingatan kalian. Memang terharu sangat rasanya pagi tadi…Bunga ros merah tu rasa nak buat air detoks, minum dan kunyah dengan kapas-kapasnya sekali 🙂

Coklat itu pula pasti makan masa untuk aku habiskan..sebab aku ni dah tak tahan benda nan manis-manis. Sekali-sekala aku kunyah juga sambil-sambil tanda tangan kontrak yang menimbun.

Teh 3 kotak pelbagai perisa iaitu anggur, oren dan lemon itu pula pasti menemani menghangatkan aku dalam suasana penyaman udara penjabat yang sejuk gedi sesuka-suki ini.

Tak habis perasaan aku yang terharu ya amat dihadiahkan kiriman di atas, Kak Ros pulak hadiahkan cenderamata dari Korea.

Tengah hari pulak Aie belanja aku makan rendang limpa di kedai favorite…Ditemani teh aisnya yang marvelous, memang indah menu makan tengah hari tadi.

Aik…perut tak sempat bertenang, dapat pulak kiriman Mc Donald’s dari Kak Mira dan Liz..Ya, Allah…..murahnya rezeki hari ini!

Sesungguhnya perasaan hari ini agak sukar untuk aku ungkapkan. Yang pasti, aku bersyukur dan berterima kasih atas semua ini. Aku cuma harap rasa hormat, sayang, percaya dan muhibah yang ada ini akan berpanjangan antara kita semua.

Kesimpulan terbesar dari aktiviti ini ialah kita boleh tahu siapa yang ingat dan hargai diri kita…dan siapa yang tidak. Sudah terang tidak perlukan lampu suluh 🙂

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Published by

akusangpenerbit

I'm a TV producer and full-time dreamer..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *