RSS
 

Archive for the ‘Gambar Lama’ Category

10.12.2012

10 Dec

10.12.1977 : Mama dan Abah bersatu dalam ikatan berkahwinan. Saban tahun kami akan meraikan tarikh ini bersama.

10.12.2003 : Abah pergi meninggalkan kami, pada tarikh yang sama dia menikahi Mama. Hari ini langit runtuh buat kami sekeluarga.

Al-fatehah untuk arwah abah. Rindu padanya tak pernah padam. Adakala dia hadir dalam mimpi, tapi akhir-akhir ini aku keliru dengan mimpi itu sendiri. Biar saja dia tenang di sana, diiringi doa anak-anak dan cucu-cucu serta amal jariahnya yang insyaallah tidak akan putus.

 

 

 

 

Abah : Dalam Hatinya Ada Kayangan..

13 Nov

Mengenali figura arwah bapaku ini, dia sememangnya manusia romantika. Kata-katanya puitis, senyum pun manis dan ditambah dengan bakat menulis yang unik, semudah itu dia mencuri hati wanita. Kalau tidak masakan penuh sekotak surat memuja hati dari mana-mana wanita entah yang sangkut dengannya. Oh, mama sangat ohsem tentang kegatalan perempuan lain yang mahu mengorat abah. Dan abah pun tidaklah mengambil kesempatan atas kepercayaan mama.

Ini gambar yang berjaya dikesan. Aku saspek masa cinta baru bersemi…

 

Cinta Hati Saya Satu Masa Dahulu..

30 Oct

Jujurnya, aku tak sangka Hadi punya iras Yusry KRU. Yang aku perasan kadang-kadang mukanya macam Seniman Aziz Jaafar, selalunya macam Arash Mohd, jarang-jarang macam DS Najib masa remaja.

Apapun itu tak penting. Yang penting pesanan ustaz TITAS aku dahulu. Nak mencari lelaki, biarlah nampak kelakiannya iaitu jambang atau janggut. Jika ada keduanya itu bonus.

Gambar itu masa persandingan kakak aku dahulu. Ya, aku nampak teletubbies!

 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...