RSS

Mandom

August 14

 

My super powers include keeping my distance and assuming you need space whether or not you asked for it.

 

Giler serabut betul minggu ini. Aku susah nak explain macam mana tapi nyatanya aku sangat penat – mental dan fizikal. Kesudahannya hari Sabtu lepas memang aku dah tak boleh tahan sangat, seharian melepek dalam rumah. Subuh syafie sudah menyerah di Klinik Nadi Iman. Banyak sangat benda menyesakkan otak sampai aku rasa sempit. Nak fokus pun payah. Memang sekali-sekala dalam kalender Dothraki perasaan-perasaan macam ini akan datang. Sampaikan benda yang aku suka buat pun jadi beku. Kebetulan semuanya serentak – jadi aku agak kamjat di situ.

Aku tak mahu berlama-lama dalam zon ini. Bukannya tidak pernah lalu. Berkesudahan hanya akan menyeksa emosi sendiri. So, ganbatte kudasai ya, kak Benny. Cepatlah kau bangkit sebelah terjelepuk lebih dalam.

Perancangan yang hampir sebulan aku buat pun semacam menemui jalan buntu. Aku malas nak teruskan dan mungkin cari alternatif lain sahaja. Aku kena bagi masa pada diri aku juga. Kalau susah-susah sangat, Orange Traveller angkut aje beg seorang diri. Macam tak pernah buat. Cuma lokasi la aku kena tengok balik dalam keadaan dunia pun tak menentu.

Semalam aku rasa lega. Agaknya obvious sangat perubahan aku. Kakak allocate sedikit masa dan kami bersembang agak lama. At least aku boleh bercakap dengan orang yang faham aku dan faham situasi. Masing-masing tahu apa yang patut aku buat, dia just stated the obvious aje. Nak buat macam mana, memang pemikiran kami sama. Thank you so much for listening.

Hari ini hari baharu, merencana sesuatu yang giler. Tak giler sangat pada aku sebab aku selalu buat. Yang lain-lain itulah. Tapi memang aku harap jadi – kekdahnya you in or out. Jadi berfikirlah dan termenunglah sehari dua dan beritakanlah khabar yang gembira. Badan sahaja di sini tapi sebenarnya kita semua sudah terapung dan membayangkan suasana indah yang bakal di lalui. If not now, when?

Tak sampai 5 minit aku sudah dapat clearance. Jangan pelik bagaimana, semuanya kerana komunikasi dan mutual understanding. Siap dialog-dialog tambahan menyokong keputusan aku dan yang tak menahan tu, siap beri cadangan apa patut aku buat kalau misi ini gagal lagi.

Aku harap tuhan permudahkan semua ini. Kuatkan hati aku dan berilah kembali rasa bahagia yang macam direntap dalam hidup aku. Aku akan tunggu sampai satu masa aku terapung kembali. Manusia bukan ada 15 aje, bai…

Sebenarnya, semua ini buat aku goyah sebab aku rasa semuanya tidak memihak kepada aku. Serba-serbi tak menjadi. Give it a time, lama-lama pasti okay.

Yup, aku juga perlu ruang untuk bernafas.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Posted by on August 14, 2018 in Macam-Macam Hal

Leave a comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Skip to toolbar