1/3 : Hantar Tesis!

Setelah berbulan-bulan mencuba dengan gigih untuk menyiapkannya, tesis aku usai juga. Isnin lalu, berakhirlah seketika tersentap tengah awal pagi, membuka PC dan memerah otak membuat halaman demi halaman. Kerana itu jugalah kehidupan aku akhir-akhir ini sedikit berkecamuk. Dengan mana nak menyiapkan kerja sekolah dan cabaran melakukannya dalam keadaan aku sudah sarat amat ini sangatlah menduga. Jangan tak percaya, aku sudah lupa minggu ini minggu keberapa. Pagi semalam sewaktu di PPUM baru aku tersentak hakikat amuk, ya rabbi sudah 36 minggu rupanya!

Sepatutnya Viva Voce dijadualkan 20 Jun. Aku sudah bersedia ke arah itu sebab lagi cepat habis lagi cepat aku boleh siapkan diri untuk menyambut orang baru pula. Tiba-tiba dilanjutkan pula tempoh itu seminggu lewat, yang menyebabkan rakan-rakan lain lompat NSYNC, aku pulak tepuk dahi! Tak apalah, aku sudah berjaya siapkan ikut jadual asal pun sudah sejuta rahmat.

12% similarity index

Disebabkan faktor fizikal itu, aku ditawarkan untuk melalui acara Viva lebih awal dari rakan-rakan yang lain.  Hmmm…kalaulah boleh diusahakan, memang aku mahu menghabiskannya secepat mungkin. Aku minta diberi masa untuk bincang dengan doktor bilakah tarikh jahitan cerclage akan dibuka. Sayangnya semalam Dr. Valli pula ada hal di Klang. Jadi pagi ini aku akan ke PPUM sekali lagi untuk berjumpa Dr. Valli. Harap-harapnya dapat tarikh bulan Julai. Tak kisahlah satu tarikh dengan bapanya, emak-emak saudaranya atau kakaknya, Cahaya Balqis 🙂

Semoga semuanya berjalan lancar. Aku mahu memiliki kesemuanya..!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Author: akusangpenerbit

I'm a TV producer and full-time dreamer..

2 thoughts on “1/3 : Hantar Tesis!”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *